Обрада лектире „Дечаци Павлове улице“ била нам је подстицај да кроз поступке књижевних јунака едукујемо ученике да препознају све врсте насиља и како да превентивно реагују кад се насиље деси као и да постану свесни последица.
Радионица је реализована на часу српског језика и књижевности, у одељењу 6/1 у сарадњи библиотекара Сање Јанковић и наставнице српског језика Марије Ђорђевић. Ученици су анализирали ликове из романа- њихове особине, изглед и поступке кроз препознавање различитих улога – насилник, жртва, посматрач, издајник. Ученици су размењивали искуства и повезивали дешавања из романа са реалним ситуацијама из свакодневног
живота. Како би што боље разумели своје емоције, као и различите емоције и реакције својих вршњака, подстицали смо их да препознају сваку од наведених улога и њихов значај у решавању инцидентних ситуација.
Ученици су били активни у раду и показали колико је битно развијање комуникацијских вештина у решавању конфликтних ситуација, као и стварање климе прихватања и међусобног уважавања. Овакав начин рада помаже ученицима да стекну комуникацијске вештине, боље разумеју једни друге и поштују различитости.