Izaberite stranicu

УГЛЕДНИ ЧАС: Виљем Шекспир „Ромео и Јулија“ – ЉУБАВ

27.маја 2021. одржан је угледни час на тему љубави кроз обраду драме „Ромео и Јулија“ Виљема Шекспира. Час су реализовали наставници Александра Митровић (енглески језик), Оливера Кошанин (енглески језик), Сања Јанковић (српски језик) и Радован Ковачевић (информатика) у одељењу 8-2.

Ученици су добили истраживачке задатке на теме:

– Енглеска у доба Шекспира (државно уређење, социјална класификација и верске прилике);

-Одлике епохе хуманизма и ренесансе у доба Шекспира; ко је био Виљем Шекспир;

– Ком књижевном роду и врсти припада Шекспирово дело; де и како је настала трагедија; шта чини предмет трагедије; шта је инспирисало Шекспира да напише своју драму; тема Шекспирове драме.

Ученици су презентовали резултате својих истраживачких радова. Након сваке презентације изводили смо кључне речи и дискутовали о тадашњем државном уређењу, родној  (не)равноправности, о томе шта чини предмет трагедије и да ли су и на који начин  протагонисти могли да избегну трагичан исход своје љубави, као и о идентитету самог писца, Виљема Шекспира.

Након тога смо се бавили приказом и компарацијом енглеског језика кроз време. Приказан је видео са изговором енглеског језика у доба Шекспира.  Савремену верзију су показала два ученика кроз драмски приказ на  енглеском језику и ученички пар кроз драмски приказ на српском језику. Ученици су били подстакнути да критички размишљају кроз осврт на приказано бавећи се питањима разлика, главних дистинктивних обележја, разумевања, али и личног укуса. Током  потраге за кључним појмовима ученици су упоређивали главне ликове кроз њихов доживљај љубави.

На крају је изведен драмски приказ  текста који су писале ученице 8-2 (Андреа Калезић, Ана Гарић и Ема Марковић)- верзија Ромеа и Јулије пресликана на данашњицу: упознавање и љубав на друштвеним мрежама. Након драмског приказа дискутовали смо о појмовима љубави и упознавања некада и данас цртајући дрво проблема и наводећи узроке и последице одређених понашања.

Похваљују се сви ученици 8-2 који су учествовали у веома успешној реализацији часа за свој труд, рад, активност и залагање.